Scopul:
Crearea unui climat de convieţuire armonioasă prin cultivarea relaţiilor pozitive care dezvoltă respectul de sine, motivaţia şi încrederea.
Obiective/activităţi:
1. Formarea personalului din şcoală de către specialişti pentru a putea să lucreze cu elevii şi părinţii care aparţineau grupurilor minorităţilor etnice, cu elevii cu cerinţe educative speciale şi cu părinţii acestora, cu elevii aflaţi în plasament şi familiile lor;
2. Organizarea de evenimente sau întâlniri care favorizează ameliorarea climatului şcolar: calendarul întâlnirilor (Comemorarea Holocaustului – 27 ianuarie, Ziua Limbii Materne – 21 februarie, Ziua Femeii – 8 martie, ziua Antidiscriminării – 21 martie, Ziua Mamei – 2 mai, Ziua Tatălui – 9 mai, Ziua copilului -1 iunie, Ziua Păcii – 21 septembrie, Ziua Toleranţei – 16 noiembrie, Ziua Internaţională a Drepturilor Omului -10 decembrie, Ziua Minorităţilor – 18 decembrie); http://www.calendarintercultural.ro/
3. Favorizarea unui climat non-violent prin practica artistică: afişe, desene, muzică, teatru, film, joc de rol;
4. Ameliorarea estetică a mediului şcolar prin valorificarea creaţiilor elevilor;
5. Instaurarea unor tradiţii proprii ale şcolii: bal, carnaval, serbări de trecere, ceremonii;
6. Implementarea unui serviciu de mediere pentru elevi;
7. Dezvoltarea la elevi a unor aptitudini relaţionale: gestionarea furiei, respectul de sine, rezolvarea conflictelor;
8. Ameliorarea cooperării între părinţi şi şcoală: crearea unui centru de resurse pentru părinţi, organizarea unor ateliere de lucru părinţi - cadre didactice, informarea părinţilor prin scrisori care să relateze progresele copiilor, serile porţilor deschise, invitaţii la concerte, piese de teatru şi evenimente şcolare oficiale, organizarea unor reuniuni părinţi – profesori pentru părinţii elevilor din clasele de debut de ciclu curricular, crearea unor cluburi.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu